In Laurika Rauch se liedjie ‘Hot Gates’, sing sy van verskillende wêreldstede, ‘n Ruiter op sy perd, en ‘n stad met strate van goud. Die idee van ‘n Ruiter op sy perd het sy waarskynlik in Op.19:11-21 gekry. Volgens sommige gaan hierdie hoofstuk oor die wederkoms. Ek is nie daarvan oortuig nie.
Volgens Hd.1:9-11 sal Jesus in die toekoms na die aarde toe terugkeer soos wat Hy na die hemel toe opgevaar het. Hy het in ‘n wolk opgevaar, en in Op.19 is daar nie sprake van ‘n wolk nie. Die wit perd in Op.19 stem ook nie ooreen met sy hemelvaart in Hd.1 nie.
Dit lyk eerder of hierdie gedeelte Jesus se oorwinning oor die Jode en die Romeine beskryf. En tog is dit ook ‘n voorskou van Christus se triomf deur die geskiedenis, wat dan sy klimaks in die wederkoms bereik.
Sy identiteit (v.11-16)
My dogter neem perdry lesse. Om by ‘n groot perd te staan is nogal intimiderend. Hoe moes dit dan gewees het om die groot Koning met ‘n skerp tweesnydende swaard, ‘n bloed-deurweekte kleed en vlammende oë op sy wit oorlogperd te sien?
As ‘n Romeinse generaal sy vyande oorwin het, het hy op ‘n wit perd in Rome in gery.[1] In v.11 het die hemel oopgegaan en het Johannes gesien hoe Jesus as die Oorwinnaar op sy wit perd gery het (vgl. 6:2, kontr. Mt.21:5). Volgens sy getroue, regverdige en waaragtige karakter, het Hy teen sy vyande geveg en hulle geoordeel (v.11, 1:5, 3:7, 14, Ps.96:13, Jes.11:4).
Met sy alsiende vlammende oë het Hy die mens se hart gesien (v.12, 1:14). As die soewereine Koning het Hy baie krone op sy kop gehad (v.12, 16, kontr. 12:3, 13:1). Almal kon sy Naam gesien het (v.16), maar Hy alleen het die volle omvang en betekenis daarvan verstaan (v.12, 1 Kor.2:11).
Volgens v.13 is sy kleed in bloed gedoop (ek sal in v.15 hierop uitbrei). Hy het God se gedagtes bekend gemaak, en is daarom ‘die Woord van God’ genoem (v.13, Jh.1:1, 18).
Die hemelse weermag het met rein wit linne klere op wit perde agter Hom aan gery (v.14). Sommige dink dat dit engele was (2 Kon.6:17, Ps.68:17, Mt.25:31, 2 Ts.1:7), maar in die konteks van v.8 lyk dit of die bruid met haar rein wit linne klere die hemelse weermag was (17:14, Ef.5:22-33, 6:10-18).
Jesus het die skerp tweesnydende swaard van God se Woord in sy mond gehad (v.15, 13, 1:16, Jes.49:2). Daarmee het Hy die nasies se harte bloot gelê (v.15, Heb.4:12-13). As hulle voor Hom gebuig het, het Hy hulle vergewe (Ps.2:8, 10-11). Maar as hulle rebels was, het Hy hulle met die swaard van sy mond getref (v.15, 2:16, Jes.11:4). Soos klei potte het Hy hulle met ‘n yster septer stukkend geslaan (v.15, 12:5, Ps.2:9, 12, 1-4, Jes.60:12).
Soos druiwe in ‘n parskuip, het Hy hulle onder sy voete vertrap, sodat hulle bloed sy kleed deurweek het (v.15, 13, 14:19-20, Ps.110:1). Op sy bloed-deurweekte kleed en heup was daar ‘n Naam: die Koning van die konings en die Here van die here (v.16, 1:5, 17:14, Dn.2:47, 1 Tm.6:15). Die punt is dat Hy sy vyande maklik oorwin het, en dat elke heerser in die hemel en op aarde hulle gesag by Hom ontvang het (Dn.2:21, Jh.19:11, Rm.13:1).
Sy vyande (v.17-21)
Elke dag teen sononder is daar ‘n klomp watervoëls wat in ‘n V-formasie oor my ouers se huis vlieg. My suster-hulle probeer soms om te tel hoeveel voëls daar in so ‘n formasie is. Hulle het een keer meer as 100 getel (en dan is dit net een formasie – daar is elke dag ‘n klomp van hulle). As ek hieraan dink, wonder ek hoeveel voëls in Op.19 aan die lyke kom aas het?
Johannes het ‘n engel gesien wat in die son staan (v.17). Hy het met ‘n harde stem vir die roofvoëls gesê om te vergader vir die groot ete wat God vir hulle voorberei het (v.17, kontr. v.7-9). Die roofvoëls het aan die lyke van konings, bevelvoerders, dapper soldate, perde en hulle ruiters, slawe en vrymanne, groot en klein geaas (v.18).
Die arende, aasvoëls, kraaie en ander roofvoëls wat op die lyke gesit en aas het, was ‘n teken van God se vervloeking en vyandskap (Dt.28:26, 1 Kon.14:11, Jer.12:9, Esg.39:4, 17-20). In v.19-21 wys Johannes vir ons wie hierdie vyande was.
Die dier van die Romeinse Ryk en die konings van die land [Gk. gē] het gekom om teen Jesus en sy hemelse weermag te veg (v.19, 16:14, 16). Hulle wou die kerk en haar boodskap uitwis, maar hulle was onsuksesvol. Jesus het die dier en die vals profeet (die Romeinse Ryk en die afvallige Jode) gevange geneem (v.20).[2]
Hy het hulle lewendig in die hel, in die poel van swawel en vuur gegooi (v.20, 14:10, 20:10, 15, 21:8, Nm.16:33, Dn.7:11). Hy het die Jode in 70 n.C. geoordeel, en die Romeinse Ryk in 410 n.C. Omdat hulle sy bruid vervolg het, het Hy hulle in die hel gegooi.
Hy het die res van die nasies wat teen Hom was, met die swaard van sy mond geoordeel (v.21). Die voëls het op hulle lyke toegesak en hulleself trommeldik geëet (v.21, 17-18).
Die groot vraag is nie of hierdie verse oor die wederkoms gaan of nie, maar of Jesus aan jou kant is. Maak dan seker dat Hy jou Vriend is en nie jou Vyand nie. Hoe doen jy dit?
Moenie saam met die wêreld teen Hom rebelleer, of dink jy kan êrens sondig waar sy vlammende oë jou nie kan sien nie (v.12). Los eerder jou sonde en erken dat jy besig is met verkeerde dinge. Dalk beplan jy om sonde te doen as jy hierdie preek klaar gelees het of as jy hier uitstap (Am.8:5-6).
As ek jy is sal ek dit nie doen nie, maar dinge met die Here regmaak (veral na die beskrywing wat Johannes in v.11-16 van Hom gegee het). As jy jou nie bekeer nie, sal Christus op sy wit perd teen jou kom soos wat Hy dit teen Jerusalem en Rome gedoen het (v.11). Omdat Hy getrou en waaragtig is, sal Hy sy regverdige dreigemente en oorlog teen jou voer en uitvoer (v.11). Só sal Hy dit doen:
- Met die vlymskerp swaard van die Gees (Ef.6:17) sal Hy jou siel deurboor (v.15, Heb.4:12-13).
- Hy sal jou met sy yster septer verpletter (v.15, Jes.30:14, Jer.19:10-11).
- Hy sal sy voete in jou bloed was en sy klere daarin doop (v.13, 15, Ps.58:11, Klg.1:15, Jes.63:1-6).
- Hy sal jou liggaam vir die voëls van die hemel gee (v.17-18, 21).
- Soos met die dier en die vals profeet, sal Hy jou in die poel van swawel en vuur gooi (v.20).
Moet dan nie langer vir jouself lewe nie. As jy vir jouself die belangrikste is, is jy soos ‘n kind wat op die koning se troon sit – jou voete raak nie eers die grond nie. Die troon van jou hart is nie gemaak sodat jý daarop kan sit nie; dit is vir God bedoel. Hoe gouer jy besef dat jy nie die koning is voor wie jou man, vrou, kinders, ouers, familie, vriende, kollegas en ander mense moet buig nie, hoe beter.
Klim eerder van die troon af en buig voor Jesus Christus wat baie krone op sy kop het (v.12). Erken en bely dat Hy die Koning van die konings en die Here van die here is (v.16). Aanbid en bewonder Hom as die Woord wat God aan ons openbaar, maar in dieselfde asem nooit ten volle geken kan word nie (v.12-13). Vertrou Hom met jou hele lewe en word deel van die hemelse weermag wat Hom volg (v.14).
As Hy aan jou kant is hoef jy nie bang te wees nie (Rm.8:31). Hy het die duiwel en die wêreld aan die kruis oorwin (Jh.12:31, 16:33, Kol.2:15, 1 Jh.3:8). Dié wat in Hom glo volg in die voetspore van sy oorwinning (v.14). Die duiwel en die wêreld kan ons nie oorwin nie (Mt.16:18, 1 Jh.5:4-5). Met die swaard van die Woord sal Jesus die waarheid bevorder en elkeen van die duiwel se vals leringe tot ‘n einde bring (v.14-15).
Hy sal dit op groot skaal doen, maar dit beteken nie dat Hy van die individu vergeet het nie. Hy is persoonlik betrokke in elke gelowige se stryd teen die ou sondige natuur, die duiwel en die wêreld. Hy is bewus van die stryd wat jy in jou gedagtes het. Hy voel saam met jou, omdat Hy dit self ook deurgemaak het (Mt.4:1-11, Heb.2:18, 4:15). Jy is dus nie alleen nie. In 1 Jh.4:4 lees ons dat “Hy wat in julle is (God deur sy Gees), groter is as hy wat in die wêreld is (die duiwel volgens 2 Kor.4:4 en 1 Jh.5:19).”
God het ook alles gegee wat ek en jy nodig het om teen die bose te staan. Om een of ander vegkuns te ken, om jouself in ‘n kamer toe te sluit, of om ‘n groot geweer in jou kluis te hê gaan nie help nie (Jh.18:10-11, 36). Ons het die kragtige en geestelike wapens van God nodig: die waarheid, regverdige lewens, bereidheid om die evangelie te verkondig, geloof, verlossing, die Woord van God en gebed (v.15, Mt.6:13, 2 Kor.10:3-5, Ef.6:10-20).
Iemand wat dit het, kán nie misluk nie. Geen gelowige kan uiteindelik deur die duiwel oorwin word nie. Wat Paulus vir die Romeine gesê het, geld ook vir ons: “En die God van vrede sal die Satan spoedig onder julle voete verbrysel.” (Rm.16:20).
Film makers se idee van ‘n prins wat op sy wit perd ry om sy prinses te red, is onrealisties. Maar in Op.19 is dit ‘n werklikheid. Soos in Hab.3:8 en 15, ry Jesus op sy perd en oorwin Hy sy vyande. En as Hy dit klaar gedoen het, sal Hy nie soos in Randall Wicomb se ‘Blink Vosperd’ liedjie op sy perd ry om haar te kom haal nie. Hy sal op die wolke kom en na sy bruid toe neerdaal om vir ewig by haar te wees.
[1] John MacArthur, The MacArthur Study Bible, note on Rev.19:11
[2] Ek het in hfst.13 gewys hoe die vals profeet in die teenwoordigheid van die dier vals tekens gedoen het. Daar het ek ook die merk van die dier verduidelik, asook wat dit beteken dat die mense sy beeld aanbid het. Die titel van die preek is: Oor die vals profeet en die Antichris (of die berugte 666).