‘n Goeie toekoms vir Christene

Field of flowers

Die meeste mense stem nie saam met my tema nie, en dink dat daar ‘n donker toekoms vir Christene voorlê.  Hulle herinner ons op Facebook en Whatsapp dat die aardbewings, droogtes, vloede, toenemende vals lering, afvalligheid, vervolging en oorloë die vervulling van tekste soos Matt. 24, 2Tess. 2 en die boek Openbaring is.

 

Maar soos ek hierdie tekste verstaan, is dit hoofsaaklik in die eerste eeu vervul.  Jesus het bv. gesê dat die gebeure van Matt. 24 in die eerste eeu sou plaasvind: “Voorwaar Ek sê vir julle, hierdie geslag sal sekerlik nie verbygaan voordat al hierdie dinge gebeur het nie.” (Mat 24:34).  Ek weet dat hierdie stelling baie vrae onbeantwoord laat, en daarom beplan ek om oor ‘n paar weke deur Matt. 24 te preek.

 

Volgens Paulus het die Tessalonisense geweet wie of wat dit is wat die man van wetteloosheid terughou (2Tess. 2:6).  Ons kan dus ten minste sê dat hierdie vers in die eerste eeu vervul is.  As ek Matt. 24 klaar gepreek het, sal ek 2Tess. 2 preek en poog om die onduidelikhede op te klaar.

 

M.b.t. Openbaring het die verdrukking in Johannes se tyd plaasgevind (Op. 1:9, 2:9-10, 22, 3:10).  Die eerste lesers het bv. geweet wie die 666 is: hulle het sy naam geken en moes net sy nommer uitwerk (Op. 13:18).  Weereens weet ek dat dit nie al jou vrae beantwoord nie.  Daarvoor kan jy die skakels hieronder besoek of hfst. 15 en 24 in my boek, Openbaring: Gister en Vandag lees.[1]

 

Ek probeer nie sê dat daar nie ‘n wederkoms is nie, maar dat ek nie soos talle mense glo daar sal êrens in die toekoms ‘n groot verdrukking wees nie.  Die feit dat dinge op die oomblik sleg lyk, beteken nie dat die Here se hande afgekap is nie.

 

Vir Jesaja het die onmiddellike toekoms bleek gelyk, maar in Jes. 35 leer ons dat daar in die verre toekoms mooi dinge voorlê.  Dele van Jes. 35 verwys na Jesus se eerste koms, dele na sy tweede koms, en dele na die tydperk tussen twee komste.  Kom ek wys dit vir jou.

 

  1. Heerlikheid (v.1-2)

Die meeste Suid-Afrikaners weet van Namakwaland: die plek waar geel, oranje, wit, pienk, pers en ander kleure blomme in die woestyn groei.  Dit is blykbaar iets om te sien.  Jesaja het iets soortgelyk voorspel.  Daar is egter ‘n dieper betekenis aan sy woorde.

 

Die Here sal sy volk se vyande oordeel (Jes. 34), maar háár seën (Jes. 35).  Edom sal ‘n woestyn wees (34:9-15), maar Israel se woestyn sal blom (35:1).  Jakob se nageslag sal voorspoedig wees, terwyl die Here Esau s’n sal oordeel.  “Soos geskrywe is: Jakob het Ek liefgehad en Esau het Ek gehaat.” (Rom. 9:13).

 

Die volk wat eens soos ‘n dorre woestyn was, sal bly wees wanneer die Here se oorvloedige reën daarop val (v.1).  Sy sal wees soos ‘n woestyn wat met pers krokusblomme[2] bloei: dit sal soos ‘n dik pers mat op die woestyn vloer lê (v.1).  Die woestyn sal met groot blydskap jubel en sing (v.2).

 

God sal aan die woestyn die heerlikheid van die pragtige Libanon woud met sy indrukwekkende sederbome gee (v.2).  Dit sal so majestieus soos berg Karmel teen die see wees, soos groen weivelde in die Saron vlakte (v.2, 65:10, 1Kron. 5:16, 27:29, Jer. 50:19, kontr. Jes. 33:9).  God se volk sal sy heerlike majesteit in die herstelde skepping sien (v.2).

 

Wat beteken hierdie verse?  Wanneer Jesus kom sal Hy die skepping nuut maak (Rom. 8:19-22).  Die nuwe skepping begin egter wanneer iemand weergebore word (2Kor. 5:17).  Die lewe in sy hart is so heerlik en oorvloedig soos ‘n woestyn wat blom (v.1-2, Joh. 10:10).  Alhoewel hy nie Christus se heerlikheid met sy oë sien nie (v.2, 40:5, Joh. 1:14), sien hy dit met die oë van geloof (2Kor. 4:6).  In die hemel en by die wederkoms sal hy die volheid daarvan sien (v.2, Joh. 17:24, 2Tess. 1:10).

 

Mense wat in sonde lewe kan dit nie sien nie (Rom. 3:23).  Hulle is soos ‘n versiende persoon wat na ‘n kleurvolle skoenlapper kyk en sê dat dit lelik is.  As hulle egter na die Here toe draai, sal Hy die sluier wat hulle verblind wegvat sodat hulle mooi kan sien (2Kor. 3:16).

 

Het jy al iets van Christus se heerlike majesteit gesien, of sê jy ‘ja’ maar eintlik weet jy nie waarvan ek praat nie?  As jy dit gesien het sal jy dit weet.  Dit sal wees soos om op ‘n warm dag in ‘n waterval poel te lê, die gesing van voëls in ‘n reënwoud te hoor, Namakwaland se blomme te sien, ‘n ligte seebries op jou vel te voel, en jou gunsteling nagereg te eet.

 

Die sleutel wat hierdie heerlike skatkis vir jou sal oopmaak is Jesus se kruisdood.  Geloof en bekering is die hand wat die sleutel optel en die deur oopsluit.  Dalk sal Jesus se heerlikheid eers net deur die skrefie skyn.

 

Maar as jy aanhoudend met die Here praat, die Woord leer en uitleef, Hom saam met ander gelowiges aanbid en die nagmaal gebruik, sal sy heerlikheid soos die oggendson op jou skyn (Mal. 4:2).  Soos wat jy groei sal die son al hoe helderder skyn, totdat dit by Jesus se wederkoms so helder soos sewe sonne skyn (Spr. 4:18, Jes. 30:26, 2Kor. 3:18, Op. 21:23).

 

En sal hierdie vooruitsig jou nie help om die Here meer lief te hê en meer na Hom te verlang nie: “[Jesus Christus] vir wie julle, al het julle Hom nie gesien nie, tog liefhet; in wie julle, al sien julle Hom nou nie, tog glo en julle verbly met ‘n onuitspreeklike en heerlike blydskap” (1Pet. 1:8)?

 

  1. Verligting (v.3-4)

Harry is 10-jaar oud.  Kapers het hom ontvoer.  Hulle gebruik hom as ‘n slaaf op hulle suikerplantasies.  Wanneer hy in die dag werk is daar ‘n man wat hom oppas.  In die aand sluit hulle hom in ‘n hoek toe.  Hy kry ‘n sny brood en ‘n koppie water voor hy gaan slaap.  Hy bid baie dat die Here iemand sal stuur om hom te help.

 

Op ‘n dag toe hoor Harry se bedroefde pa dat sy seun nog lewe, en dat hy as ‘n slaaf op hierdie plantasies werk.  Hy het ‘n kaartjie geboek, na die vreemde land toe gevlieg, en met die polisie se hulp die skelms uitgehaal.  Harry kon sy vreugde nie inhou toe hy sy pa sien nie.  Die verligting was so groot soos om ‘n sak sement vir 10 km te dra en dan neer te sit.

 

So sou dit met God se volk wees.  Omdat die Here oppad was, het Hy vir hulle gesê om hulle slap hande op te tel en hulle lam knieë te versterk (v.3-4).  So moes hulle mekaar moed inpraat, eerder as om angstig en verskrik te wees (v.4).  Hulle moes na die Here kyk wat op die water loop en nie na die golwe nie, na die Here en nie na hulle omstandighede nie, na die toekoms en nie na die hede nie.

 

Die Here sou met wraak kom om hulle van die vyand se mag te bevry en aan hulle verligting te skenk (v.4, 40:10).  Hy het dit deur sy kruisdood gedoen (Kol. 2:15, Heb. 2:14-15, 1Joh. 3:8), en sal dit finaal by die wederkoms doen (Jud. 15, 2Tess. 1:6-9, Op. 20:10-15).

 

Soos wat Jesus se eerste koms vir Simeon en Anna ‘n verligting was (Luk. 2:25-38), moet die vooruitsig na sy wederkoms vir jou ‘n verligting wees.  Dit moet jou help wanneer jy wil uitsak en nie meer met die wedloop wil aanhou nie, wanneer jy nie meer lus is om te bid, die Bybel te lees en kerk toe te kom nie.

 

Dit moet jou help wanneer jy soos Demas die Here wil los om na die wêreld toe terug te keer, omdat jy soos Adam en Eva dink dat die Here goeie dinge van jou af wil weghou (Gen. 3:1-6, 2Tim. 4:10).  Dit moet jou help om te sien dat die wêreld se plesiere leeg is, en dat jy niks goed kan hê sonder die Here nie (Ps. 16:2, 73:25).

 

Dit moet jou help wanneer die las vir jou te swaar raak en jy wil opgee.  Dit moet jou help wanneer die Christelike lewe moeilik raak, wanneer kollegas en kinders by die skool jou uitskuif omdat jy die Here dien.  Dit moet toegewyde predikante en sendelinge help as hulle die bediening wil los omdat dit te hard is.

 

Jesus en die wenpaal van sy wederkoms sal vir jou ‘n tweede asem wees wat jou help om verder te hardloop (v.3-4, Heb. 12:1-2).  “Daarom, rig die slap hande en die verlamde knieë weer op; en maak reguit paaie vir julle voete, sodat wat kreupel is, nie uit lit raak nie, maar liewer gesond gemaak word.  Jaag die vrede na met almal, en die heiligmaking waarsonder niemand die Here sal sien nie” (Heb. 12:12-14).

 

  1. Wonderwerke (v.5-7)

‘n Ateïs het my eenkeer oor wonderwerke gevra.  Ek het gesê dat die wonderwerke wat Prosperity predikers doen geen wonderwerke is nie.  ‘Yes!’ het hy gesê: ‘Uiteindelik is daar iemand wat dit besef.’

 

Maar hy het nie klaar geluister nie, en was teleurgesteld toe ek sê dat ek wel in wonderwerke glo.  Die feit dat ek die Prosperity Gospel se sg. wonderwerke verwerp, beteken nie dat ek die Messias s’n verwerp nie.

 

Omtrent 700 jaar voor Jesus aarde toe gekom het, het Jesaja sy wonderwerke voorspel: “Dan sal die oë van die blindes geopen en die ore van die dowes ontsluit word.  Dan sal die lamme spring soos ‘n takbok, en die tong van die stomme sal jubel” (v.5-6, vgl. Matt. 9:27-33, 12:22, Mark. 2:1-12, 7:31-37, Joh. 5, 9, Hand. 3:1-10).

 

Johannes noem hierdie wonderwerke tekens (bv. Joh. 2:11)Waarvan is dit ‘n teken; waarheen wys dit?

 

  • Dit wys dat Jesus die Messias en God van Jes. 35 is (vgl. Luk. 4:18-19, 7:18-22).
  • Dit is ‘n illustrasie van iets groter, bv. dat Jesus gekom het om mense se geestelike oë te open (Joh. 9, 2Kor. 4:4, 6).
  • Dit is ‘n voorskou van ‘n verheerlikte liggaam wat ons by die wederkoms ontvang. As die Here ons liggame klaar opgewek het, sal gelowiges wat doof, blind, lam, stom, ens. was, vir altyd genees wees.

 

Die rede hoekom die lamme soos ‘n takbok spring en die stomme sing, is omdat die Messias se Gees hulle verander het (v.6).  Hulle was eens soos ‘n dor woestyn waar jakkalse gelê het, maar toe Hy sy Gees op hulle uitstort het hulle soos ‘n woestyn vol water geword (v.6-7, 29:17, 32:15, 44:3-4).  God het hulle na liggaam en siel getransformeer (Joh. 3:3, 5, 7:37-39, Tit. 3:5-6).

 

Dit is ook waar van ons.  Wanneer die Here jou wederbaar is jy nie die persoon wat jy voorheen was nie.  Almal om jou kan dit sien.  Jou optrede, gesprekke, wêreldbeskouing, begeertes, gesindheid, vriendekring, verhoudings, prioriteite, belangstellings, tydverdryf – alles het verander.  Jy is letterlik ‘n nuwe mens.

 

Maar jy is nog nie volmaak nie; jy doen nog sonde.  Jou liggaam is ook ver van volmaak af.  Eers as jy doodgaan sal jou siel volmaak wees (Heb. 12:23), en wanneer Jesus weer kom sal jy ‘n nuwe liggaam kry (1Kor. 15:51-52, 1Joh. 3:2).

 

Dit sal nie splinternuut wees in dié sin dat dit ‘n ander liggaam is nie.  Soos met Jesus, sal die liggaam wat begrawe is die een wees wat uit die graf uit opstaan (Joh. 5:28-29, 20:24-27, 1Kor. 15:35-44).  Die Here sal m.a.w. die liggaam wat jy nou het opwek en verheerlik.

 

Hierdie verheerliking beteken dat jou liggaam in ‘n ander sin heeltemal nuut sal wees.  Jou nuwe liggaam sal vir ewig beeldskoon, jonk, sterk, energiek, gesond, onsterflik en onder die leiding van God se Gees wees (1Kor. 15:42-44).  Die verskil tussen jou huidige liggaam en die een wat jy dán sal hê, is so groot soos die verskil tussen ‘n woestyn en ‘n weiveld vol blomme (v.5-7).

 

  1. Verlossing (v.8-10)

In Suid-Afrika weet ons hoe dit voel om op ‘n pad vol slaggate te ry.  Is dit nie lekker om op ‘n pad te ry as dit nuut geteer is nie?  Jesaja sê dat die Christelike lewe so is, en noem dit die hoofweg van heiligheid (v.8).  God het dit gemaak vir dié wat heilig is, en sal nie toelaat dat onheilige mense met hulle busse en sleepwaens vol sonde daarop ry nie (v.8, 52:1, Op. 21:27).

 

Maar as hulle hulle sonde los en daarop loop, sal die Here hulle beskerm sodat hulle nie wegval nie (v.8).  As jy op die hoofweg van heiligheid bly is jy veilig, omdat leeus en ander roofdiere in die woestyn ronddwaal en nie op die hoofweg kom nie (v.9).  Vermy dus die woestyn van sonde en bly op die hoofweg van heiligheid.  So sal die Here jou van leeus red en veilig in sy hemelse Koninkryk uitbring (2Tim. 4:17-18, 1Pet. 5:8-10).

 

Alvorens jy op die hoofweg van heiligheid kan loop moet jy verlos word (v.9-10).  Omdat Jesus die Weg is, moet jy eers in Hom glo (Joh. 14:6).  Volgens 1Pet. 1:18-19 het Hy sy lewe gegee om ons uit die slawerny van sonde te bevry.  Noudat ons vry is – Jode en heidene wat in Jesus glo – kan ons na die hemelse Sion of Jerusalem toe terugkeer (v.10, 2:2-3, Op. 21:24, 26).

 

Omdat ons dankbaar is, sing ons terwyl ons dit doen (v.6, 10, 51:11, Ps. 105:43).  God se oordeel hang nie meer soos ‘n swaard bo ons koppe nie, maar Hy het die parfuum van sy verlossing oor ons uitgestort.  Ons sing omdat ons dit nie kan inhou nie (v.10, Kol. 3:16).  Soos ‘n blikkie Coke wat geskud word, loop dit vanself oor (v.10).

 

In die hemel en op die nuwe aarde sal hierdie blydskap voortduur (v.10).  Dit kan nie anders nie, omdat die dinge wat droefheid, gesug en trane veroorsaak het weg is (v.10, 65:19, Op. 21:4).  As dít nie ‘n blink toekoms is nie, weet ek nie wat is nie.

 

Ek is optimisties oor die toekoms en verwag selfs ‘n tydperk van seën nog voor die Here kom.  In ‘n preek oor Ps. 86:9 het Charles Spurgeon gesê: ‘David was not a believer in the theory that the world will grow worse and worse…’[3]

 

Ek stem saam met John Owen as hy sê: ‘The gospel shall be victorious.  This greatly comforts and refreshes me.’[4]  ‘n Puritein genaamd Thomas Goodwin het gesê: ‘There will come a time when the generality of mankind, both Jew and Gentile, shall come to Jesus Christ.’[5]

 

Ek sien uit na die dag wanneer “die aarde sal vol wees van die kennis van die HERE soos die waters die seebodem oordek” (11:9), na die dag wanneer die Messias “sal heers van see tot see en van die Rivier tot by die eindes van die aarde.” (Ps. 72:8).

 

Natuurlik is dit heeltemal moontlik dat daar tye van vervolging voor die herlewing sal wees.  Buitendien kyk ek nie na die sg. goue era as die finale hoop waarna ons uitsien nie.  As jy vir my vra wat die Christen se hoop is, sal ek nie my eindtyd siening op jou afdwing nie.  Ek sal Jesus en die wederkoms vir jou voorhou: “Christus onder julle, die hoop van die heerlikheid.” (Kol. 1:27).  Dít is tog die goeie toekoms waarna ons uitsien.

 

[1] https://baptistekerkkemptonpark.wordpress.com/2017/02/17/oor-die-vals-profeet-en-die-antichris-of-die-berugte-666/

https://baptistekerkkemptonpark.wordpress.com/2016/09/24/die-goeie-effek-van-die-groot-verdrukking/

[2] Die Ou Vertaling praat van ‘n narsingblom.

[3] Aangehaal in Iain Murray, The Puritan Hope, The Banner of Truth Trust, Edinburgh: Scotland, 1971, p. xiv

[4] Ibid., p. xii

[5] Ibid.